Dzień Języka Ojczystego

1j_1

 

Dnia 21 lutego klasa II obchodziła Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Dzieci odkodowały hasło „polszczyzna” i poznały jego znaczenie, wyszukiwały pojęcia związane z językiem, odnajdywały ukryte wyrazy. Dużym powodzeniem cieszyła się interaktywna zabawa słowna „Uratuj króliczka”.

Isia Nurzyńska

W dniu 21 lutego 2019 w naszej klasie , obchodziliśmy Światowy Dzień Języka Polskiego . Głównym celem było zainteresowanie uczniów poprawnością i kulturą języka ojczystego, rozwijanie umiejętności pisania, mówienia, słuchania oraz wyrażania własnych emocji. Dzieci dowiedziały się: Skąd się biorą słowa? Ile ich jest w języku polskim? Co to znaczy, że słowo ma swoją historię?

 

W klasie odbył się teleturniej „Koło fortuny”, podczas , którego pierwszaki rozwiązywały rebusy, łamańce językowe, wykorzystując zaszyfrowane informacje w kodach QR próbowały po raz pierwszy zmierzyć się z trudnościami ortograficznymi. Uczniowie odszukiwali rodzinki wyrazów oraz próbowali tworzyć nowe słowa. Dobry nastrój i ciągłe zdziwienie nie opuszczały dzieci do końca zajęć. Obiecaliśmy sobie, że Dzień Języka Ojczystego w naszej klasie, nie będzie tylko raz w roku!

Jolanta Dębska

 

Z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego uczniowie klasy III uczestniczyli w wielu działaniach. Wśród zabaw i zadań znalazły się m.in. ćwiczenia językowe- wyjaśnianie znaczenia wyrazów wieloznacznych (homonimów), tworzenie palindromów, archaizmy czy wyrazy przeciwstawne. Dzieci samodzielnie pisały dyktanda z wybraną przez siebie trudnością ortograficzną. Uczniowie bardzo chętnie brali udział w proponowanych im działaniach.

Matylda Loose - Długokęcka